Fenstad Fotballklubb

Klubben ble stiftet i 1911 og er en av de eldste klubbene i Akershus.
Fenstad Fotballklubb har lagsamarbeid med både FuVo og Raumnes & Årnes på noen aldersbestemte lag. Kamper spilles på Fenstad Stadion.

Historen til Fenstad Fotballklubb startet i 1911 hvor dannelsen av Romerike Fotballkreds ble et faktum. På dette møtet ble Fenstad Idrettsforening og Ihle Fotballklubb stiftet.

Kontigenten hver klubb måtte betale til Romerike Fotballkrets var på 2 kr, og treningsavgiften hver spiller måtte betale var på 50 øre.

Seriespillet startet på Rudsflaen, og det har, siden den gang blitt spilt kamper på Myrvang, Svanvikhaugen og Rolstadsletta frem til dagens anlegg i Idrettsvegen åpnet i 1956.

Fenstad Fotballklubb skal være en klubb hvor det er plass til alle. Vi jobber daglig for at barna skal ha en lærerik og utfordrende hobby, med mye lek og moro.

Fotball skal være både sunt og gøy, og det sosiale står helt klart i spissen for all aktivitet som arrangeres gjennom klubben.

Vårt mål er å ha et tilbud til alle barn i Fenstad og omegn, samt å legge til rette for trivsel og utvikling for alle.

Bli med oss å støtte barn og unge i lokalmiljøet!